Redd en kattunge!

God morgen mine kjære lesere! I dag vil jeg gjerne starte bloggdagen med et innlegg som forhåpentligvis kan redde tre små katteliv. Jeg har nemlig ei venninnne i lillesand med tre kattunger som hun ikke får gitt bort. Hun har snakket med alle hun kjenner, prøvd og prøvd men ingen har hatt muligheten til å ta imot en kattunge. Familien kan heller ikke ha dem selv da de har både hund og katt fra før. Avlivingsdatoen er satt førstkommende tirsdag og nå ber vi dere om hjelp! Dere kjære lesere er disse kattelivenes siste sjanse og jeg krysser alt jeg har for at ikke alle 7000 har katteallergi. Har du, ei venninne eller noen i familien lyst til å redde et liv? Ta kontakt med Karen på dette nummer innen tirsdag: 99366350.


Bare noen uker gamle..


Her ser dere størrelsen på moren også. Kjempe liten.

Litt om de tre kattungene:
De er 12 uker gamle. En av kattene er flekkete hvit og sort, de to andre er sorte med en hvit flekk under haken. Man ser likevel forskjell på dem da den ene mangler en hale. Jada, dere leste riktig. Den ene sorte mangler nesten hele halen da Karen i all forferdelse greide å klippe halen i stede for navlestrengen. Likevel var det denne kattungen som fikk best balanse. Den lærte seg å gå først, og det er den som har greid seg best som liten. Jeg har møtt dem alle tre selv og fy søren så nydelige de var. Sjarmtroll alle tre. Til slutt.. Kattene blir ikke så store. Moren er veldig liten og kattungene blir da ikke så store som de fleste andre katter er.    

Jeg skulle selvfølgelig gjerne tatt dem alle tre selv, men som dere vet så har vi en katt fra dyrebeskyttelsen allerede og den rømte fra forrige hjem da eierne fikk seg en ny katt. Min kjære Pernille er med andre ord ikke glad i kattevenner.

Kan DU hjelpe? Ring 99366350.

– Marthe <3

50 kommentarer
    1. Jeg skulle virkelig tatt med alle hjem hadde jeg hatt muligheten! Men hos moren min har jeg allerede to stykker (ikke så veldig glad i nye kattevenner de heller …) og hos faren min har jeg to stykker. Jeg elsker katter og håper virkelig de får et hjem! De var helt nydelige alle sammen <3

    2. Jeg hadde tatt i mot alle tre med glede om det ikke var noen andre! Men sitter her med 5 katter selv, 3 av dem er kattunger. Må få gitt bort selv først.. : /
      Håper det er noen som vil ta i mot en av deres!

    3. kunne gjerne, men har både ei katt, en hund og en kanin fra før. blir litt mye med enda en krabat i hus.

    4. Herregud! de var kjempesøte og jeg har kjempelyst på katt og jeg skulle gjerne ha hatt noen av de men søstra mi er alergisk for katter 🙁 håper noen kjøper de, de fortjener ikke å bli avlivd!

    5. Åååh… 🙁 Dette skar i hjertet mitt. Håper virkelig noen kan hjelpe de. Jeg har ikke mulighet, siden samboeren er allergisk. For noen nydelige små. Krysser fingrene for at de finner seg et godt hjem. <3

    6. Stakkar søte pusene:( Håper noen kan ta vare på de. Selv bor jeg litt for langt borte, og jeg flytter snart sammen med typen som hater katter 🙁 Krysser fingrene<3

    7. ÅÅ, søte :)) skulle gjerene hatt en liten kattunge, men har allerede en katt (fra dyrebeskyttelsen) og den er ikke så glad i andre katte :((

    8. Så søte de var!! Kunne ønske jeg kunne hjelpe, mn bor i Trondheim å mamma ville blitt megasur hvis jeg kom hjem med en katt.. Håper virkelig noen vil ha dem, slik at de ikke blir avlivet 🙁

    9. Åh, jeg skulle for alt i verden ha tatt imot en av kattungene, om så alle, men min samboer er veldig allergisk mot katter.
      Håper det ordner seg for de tre søte kattepusene <3

    10. åh jeg skulle så gjerne har hjulpet!!
      desverre har vi 2 hunder, så en katt blir i det meste laget, spesielt fordi den ene hunden HATER katter 🙁
      håper dere finnes eiere til disse søte kattungene!

    11. aww, så søte! kan dessverre ikke ta i mot, har katt fra før av .. og hun hater andre dyr ! men håper så inderlig at noen kan ta de i mot! herregud, så forferdelig trist hvis de må avlives.. 🙁

    12. Uff, er det virkelig INGEN som vil ha disse søte? Vi har akkurat gitt bort 4 kattunger, uten noe som helst problem. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig :/ Skulle gjerne tatt en selv, men vi har 3 katter fra før 🙁 Legg ut annonse på finn.no også, hvis ikke det er gjort 🙂

    13. Kjenner jeg blir forbannet når jeg hører om avlivning. Ville du tatt livet av et barn om du ikke hadde muligheten til å fø det selv? Nei, du ville heller adoptert det bort. Så hvorfor i all verden skal man fly rundt og ta livet av kattunger når man ikke får gitt dem bort, når dyrebeskyttelsen jobber for å gi uønskede katter et nytt hjem?
      Forøvrig tar jeg gjerne imot alle kattungene selv.
      I og med at jeg ikke har bil selv blir det vanskelig å komme seg til Kristiansand. Er det mulighet for at nåværende eiere kan kjøre dem til hønefoss? (svar på min blogg)

    14. cristina waldorf: Dyrebeskyttelsen tar ikke imot katter på den måten. De tar kun i mot dyr som er forlatt på gaten, reist fra eller lignende. Det vet jeg alt om. Tusen takk! Jeg skal ringe Karen med en gang å høre med henne. 🙂

    15. At folk ikke snart kan skjønne at man BØR kastrere katter.. Kattunger blir hele tiden tatt livet av, pga de ikke finner eiere. Burde vært påbudt å kastrere alle katter før de blir “voksne”. Hadde gjort slutt på så utrolig mye unødvendig kattepusavliving 🙁

    16. Huffda, men har desverre to katter fra før som ikke går overens. og da passer det kanskje dårlig med et lite nusk til? åå.. de var nå nydelige da!!!

    17. HELT seriøst så begynte jeg å grine! De var så utrolig nydelige alle sammen, og jeg er veldig interessert i en! 🙂 må bare snakke med mamma og de, de sa de måtte tenke litt på det.. hvis de ikke er gitt bort allerede da?

    18. Oda: <3 Det er ei som sa hun ville ha alle tre hvis Karen kunne bringe kattene til henne, men det er ikke helt sikkert så vi setter stor pris på om du vil høre med dem! 🙂

    19. cristina waldorf: jeg skjønner at du syns synd på kattungene, og at det kanskje ikke er rett å avlive dem, men hvordan kan du sammenligne et barn med en katt? Enten du vil, eller ikke så er det ganske normalt å avlive dyr (uheldigvis), man avliver derimot ikke barn!

    20. Om jeg hadde bodd nærmere så kunne jeg helt sikkert klart å overtale foreldrene mine eller kjæresten til å ta inn en pus. Men desverre blir det litt langt.

    21. Åh, så søte! Skulle gjerne tatt dem, men har 4 katter fra før av og 2 av dem er kattunger. Og den eldste katten min er heller ikke så særlig glad i nye katter heller 🙁

    22. åh, herregud så nydelige. jeg elsker katter, men har dessverre en allergisk far og en bikkje. har heller ingen venninner som har annledning til å skaffe seg en katt!:(

    23. Uff, skjenner tårene i øyekroken nå! Avliving er det verste jeg vet! Så håper virkelig at noen kan hjelpe de små kattungene med å gi de ett nytt hjem. Jeg bor jo faktisk i Lillesand, men har en jakthund, som jeg er redd hadde prøvd å ta kattene..og i tillegg får jeg ikke lov til å få flere dyr 🙁 Men krysser fingrene får at noen vil ha de!!

    24. Sett anonse i avisa, så er dei vekke på et blunk! Det gjorde vi med våre 5 kattunger og vi fikk gitt vekk alle 😉

    25. Anette: du er kanskje en slik som mener mennesker er mye mer verdifulle enn andre skapninger? Vel, det er derimot IKKE jeg. Et liv er et liv, enten du er menneske, katt eller hamster.
      “Enten du vil, eller ikke så er det ganske normalt å avlive dyr (uheldigvis), man avliver derimot ikke barn!” Og hvorfor, om jeg tør spørre, gjør man ikke det? Selvfølgelig fordi det er en grotesk og direkte ondskapsfull handling mot et lite forsvarsløst vesen som ikke har gjort noe galt og ikke kan forsvare seg.
      Men mener du kanskje det er mindre grotesk og ondskapsfullt og ta livet av en kattunge eller tre bare fordi “alle andre” gjør det? Om det er slik at du mener mennesker har livets rett mer enn andre vesener her på jorden, må jeg ærlig si du provoserer meg grenseløst.

    26. Elsker katter, og hadde jeg fått lov, hadde jeg ringt med en gang. Skal be for at de får et godt hjem;)

    27. Visst folk hadde kastrert/sterilisert kattene sine, hadde man sluppet å havne opp i slike uheldige situasjoner. Det er så jævlig unødvendig at så utrolig mange kattunger må bøte med livet fordi katteeiere ikke tar ansvar og kastrerer/steriliserer! Håper virkelig disse nydelige tre finner et hjem, også håper jeg venninnen din tar å kastrerer/steriliserer katten sin, slik at hun, og ikke minst mulige kattunger, slipper å havne i en sånn situasjon som dette igjen. Du må skrive på bloggen din om de får seg et hjem. Krysser fingrene for dem.

    28. Har en katt fra før i mitt hjem hos mamma og en hund hos min far som jeg har flyttet til – så jeg har måtte latt katten min være igjen hos min mor, noe som er uuutrolig tungt! Elsker den katten over hele mitt hjerte, null tull! Så skulle gjerne tatt de imot om det ikke hadde vært for det og avstanden! :/ Håper det ordner seg altså!

    29. Nå er alle kattungene gitt bort. Tusen takk til Marthe, takk til alle dere som ønsket at de skulle få nytt hjem og ikke minst de som tar dem i mot!:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg