Sopptur på Flekkerøya

For et par dager siden var jeg på sopptur med familien til Jonas. Og Jonas da såklart. Vi kjørte ut til Flekkerøya i Kristiansand hvor vi parkerte bilen og dro ut i skogen på sopptur. Alle tok på soppbrillene eller kantarellbrillene rettere sagt, mens jeg tok på bærbrillene. Det ble nemlig mer blåbær, bringebær og jordbær på meg. -Men noe sopp kunne jeg selvsagt bidra med. Det er utrolig deilig å bare hive på støvlene og komme seg ut på slike turer av og til. Jammen er det trening også!

Vi plukket en hel kurv med kantareller og ble alle svette av klatringen over fjell og snubling i vanskelig terreng. Jeg anbefaler alle å ta en slik sopptur i ny og ne. Det er sunt for både kropp og sinn.. Etter kravlingen i busker, myrer og søl bestemte jeg, Jonas og pappa Lars oss for å hoppe i sjøen! Eller egentlig hadde jeg tenkt til å gå stille og rolig ned trappen, men før jeg visste ordet av det ble jeg dyttet fra brygga. Et kanskje ikke fult så overraskende, herlig lite innspill av Jonas!


Marius og meg.


SOPP?


Nei BÆR <3


Det viste seg at disse soppene var fryktelig gode likevel da.


Ser dere hva dette er? Hehe, det er en padde i fart!


Så søt.


Vi så litt av hvert på denne turen..


En dø sleve.


Dette syntes selvsagt Jonas var kjempespennende.


Og her greide jeg jammen meg å knipse fjeset på ei mus! Ser dere den?


Litt skitten ble jeg.


Klar for en kald dukkert.


Slik sto jeg og latet som jeg skulle hoppe mens Jonas tok bilde. Tre sekunder senere lå jeg i vannet.


Jonas ville jo le seg skakk.


mens jeg..


– Marthe <3 

24 kommentarer

Siste innlegg