Venninnebesøk

Dagen i går startet med at jeg tok turen til Andrea. Hun drar til Tromsø i 2 uker nå og jeg ville gjerne se henne før hun reiste. Det var veldig hyggelig å få kommet seg til et nytt hus selv om de samme nyhetskanalene var å se på skjermen. Klokken tolv så vi sendingen fra oslo og fulgte nasjonens et minutt stillhet. Vi pratet om alt som hadde skjedd, men husket også på å prate om andre ting. Hyggelige ting.. Bella var blant annet med på å få opp stemningen litt. Som jeg kommer til å savne de to turtelduene.

Senere på kvelden fikk jeg besøk av Kristine. Vi satte også forann nyhetskanalene og fulgte med, pratet om hendelsene og de pårørende. Kristine kjente mange av dem som var på øya. Jeg vet ikke om dere så ei “Emma” fra Kristiansand på nyhetene i går? Det har også vært skrevet om henne i kristiansandavisen. Hun ble intervjuet og fortalte om en liten gutt på 11 år som hun hadde møtt på da hun svømte seg til sikkerhet. 11 år dere! Han hadde lært seg å svømme av pappaen sin som nå var dø. FOR en opplevelse det må ha vært for disse ungdommene. Nei ikke bare ungdommene.. Også barna!

Etter alt for mye nyhetsglaning, tenking og tristhet måtte vi komme oss ut og få i oss noe mat. Vi dro dermed til vårt faste spisested bon apetit for litt nattmat etterfulgt av en mer hyggelig film. Jeg tror likevel vi begge sovnet med mareritt.


Bella sender også varme tanker til alle pårørende <3


Godjentene.


Har dere sett noe så nydelig. Bella i heldress..


Det ble litt prøving av tøy under tromsøpakkingen. Det er kaldt for den lille tassen i nord! Hunden omkommer nærmest av frostskader om vinteren til tross for at den er pakket inn i 3 boblejakker..


Så var det fine Kristine med godteriet sitt.

Håper det går bra med dere. <3

– Marthe <3

23 kommentarer

Siste innlegg