Hva skal man si?

Det er ingen vanlig søndag. Det er en sørligelig søndag uten grunn til å feire noe som helst. Har dere lest siste innlegg av fotballfrue? Vel, det har jeg og nå anbefaler jeg alle blogglesere der ute å gjøre det samme. Det var et veldig godt skrevet innlegg som jeg kjenner meg igjen i. I stede for å skrive et akkurat likt innlegg, vil jeg heller be dere lese dette. Det er jammen ikke lett å vite hva man kan skrive etter fredagstragedien. Selv om mange timer går forann både nyhetskanaler og nettaviser, lever jeg. Jeg gjør ting i hverdagen som jeg vanligvis ville blogget om, men likevel velger jeg å la være. Man er ikke et grusomt menneske selv om man går ut på ting også under disse dager. Prøver å leve. Det kan faktisk være godt å komme seg ut. Bort fra det forferdelige og uforståelige. Få et lite avbrekk fra det tragiske ved å gå sammen med venninner. Prate sammen.. Man glemmer ikke virkeligheten av den grunn. Det betyr heller ikke at man ikke har sympati for de pårørende, men jeg forstå at det er veldig lett å tenke slik nå. Til dere som klikker dere inn på denne bloggen i håp om å få et avbrekk fra sorg og elendighet.. Jeg må desverre skuffe dere. Jeg har foreløpig valgt å la være i redsel for å såre noen. 

Les innlegget jeg nevnte over >HER<

– Marthe <3

29 kommentarer
    1. jeg er i thailand naa, men skal kanskje hjem tidligere siden stetanta mi er kanskje drept og jeg er med sostra og mora hennes.. 🙁

    2. 22.07.2011
      I shed a tear for everyone in fear, for everyone who lost a friend or someone dear.
      Many,many angels left earth that day, we will always love them and thats why i say:
      Let us pray, let them hear the words we’re sayin, let them know that we still love them and that we will meet again someday. Let us pray, for everyone who struggles, for everyone who fights for their life.Let us pray.
      The world is in sorrow, because we wake up tomorrow, and this is still reality. Now all we can do is stand strong, together in humanity.
      Let us pray! – Av Ida-Mari Mikalsen. 24.07.2011

    3. Off, jeg har bare ikke ord .. dagene er ikke de samme som de var før fredag. men jeg synes det er så herlig å se hvor mange osm bryr seg. Alle de folka som har lagt ned blomster og tent lys. Alle som har bedt om at det skal gå bra med de savnede, alle som har tent ett lys hjemme til minne om de som omkom. Det sier litt om hvor bra Norge er.

    4. Det er helt forferdelig! Ufattelig! Har faktisk ikke ord .. mistet to gode venner som var på Utøya og en overlevde .. De gledet seg til å reise på sommerleiren, lite viste vi eller de at det skulle forvandle seg til et helvete ..

    5. det er så sinnsykt trist, det har jeg syntes fra dagen det skjedde men fikk det litt mer inn nå og tårene strømmet ut.. Skjønner det fortsatt ikke helt, det er uvirkelig.. årh :'(”

    6. Takk, Marthe! Jeg synes dette som har skjedd er så ufattelig. Jeg skjønner ikke at noen kan gå rundt og planlegge å drepe andre uskyldige mennesker, hvertfall ikke på et så makabert vis.
      Jeg er veldig takknemlig i denne sorgensstund for at du skjønner at livet må gå videre, men at det ikke gjør d idag. Og at det er mange som ikke er klar for vanlige hverdager ennå..

    7. Enig der marte, varme tanker til alle!
      Men som statsminister Jens stoltenberg sier: Vi må gå videre, men la oss aldri glemme!

    8. det er så sykt trist det som har sjedd! jeg har heller ikke ord for dette, det bare helt sykt at en sånn person kan gjøre så mye skade for lille oslo! det skulle ikke vært låv. fra første gang jeg hørte om dette, kunne jeg ikke begripe hva som hadde sjedd, jeg satt og følte med på det, omtredt hele tia! det er bare helt SYKTTTT!

    9. Anonym: Nei, jeg ønsker ikke å blogge mer om denne tragedien. Sorg og elendighet finner du så alt for mange andre steder i disse dager. Jeg vil ikke fylle bloggen med mer tristhet enn det som er gjort til nå. Da vil jeg heller la være å blogge en stund. 🙂

    10. Vi lover å glemme ditt fjes og ditt navn
      Vi lover å erstatte med samhold og savn
      Du skal ikke minnes, kun de liv du har krevd
      Snart skal vi glemme at du engang har levd
      Vi skal ikke hate bare være likgyldige!

    11. Jeg syns mange bloggere har lagt ut helt utrolig fine innlegg om hva som har skjedd. Det er jo helt forferdelig og det er godt at det blir nevnt. Men jeg syns også det er godt å se at noen blogger vanlig, og håper du kommer til å gjøre det, Marthe. Det er så utrolig deilig å få et lite avbrekk fra dette og ikke tenke på det hele tiden, selv om det dukker opp hele tiden. Selv blogger jeg vanlig og har kun lagt ut 1 innlegg om tragedien, men det er rett og slett fordi jeg trenger et avbrekk. Jeg leser om det, hører om det, prater om det hele tiden, og er da utrolig godt å skrive litt om andre ting. Jeg syns hvert fall det hjelper meg en liten smule.
      Leste innlegget du linket til, det var utrolig fint. 🙂

    12. Hei!!
      synes det er uhyre morsomt at en tyyypisk rosablogger som deg bare faller og faller(på topplisten). ganske opplagt at _du_ i en tid hvor meninger om politikk, religion og verdenskonflikter betyr noe, har absolutt NULL, NADA, NIKS å bidra med. håper du har et svar, eller kanskje det er slik at du ikke tåler kritikk siden du unngår å poste et innlegg om saken? min teori iallefall.

    13. Anonymés: Jeg svarer ikke meningsløse kommentarer fra mennesker som ikke engang tørr og fremstå som selv selv. Anonyme folk med andre ord, eller i ditt tilfelle anonymès.

    14. Synne: Tusen takk for at dere sier ifra <3 Jeg har desverre allerede 10 falske profiler av meg ute og går. Har rapportert de alle, men de forsvinner ikke :/

    15. Utøya var høydepunktet i sommeren, og alle gledet seg hvert år, alt va så bra i år og, helt til fredag, litt før halv 6.. paradiset var blitt til helvete! Mistet flere venner 🙁

    16. publiserer ikke kommentaren min nei. ærlig talt, hvor gammel er du? må du faen med takle kritikk akkurat som du takler å legge ut bilder av desserten din i samme innlegg som du skriver om tragedien. respektløst og egoistisk. nå er vi en del som fikk oss en god latter!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg