Håret mitt?

Mange av dere spør om jeg har vært hos frisøren og lysnet håret igjen eller om det bare har lysnet av seg selv. Til dere som lurer på dette kan jeg fortelle at det sistnevnte stemmer. Håret lysnet noe helt vanvittig etter Rhodos turen og ettersom jeg skal til Tyrkia førstkommende lørdag, hvor sola er enda sterkere har jeg heller ingen planer om å fikse opp i dette håret. Det kommer nok til å være blondt igjen etter enda en sydentur, så da får jeg heller løpe til frisøren etter dette! Jeg vet ikke helt hvor lenge det er siden jeg var hos frisøren nå, men her ser dere ihvertfall forskjellen..

FØR SYDEN

ETTER SYDEN

Ser dere at håret har falmet?
Noen som har opplevd lignende?

- Marthe <3 

45 kommentarer
    1. Shit, det var stor forskjell! ._.
      Jeg merker at håret blir lysere, ja, men er aldri noen veldig stor forandring. Men det er sikkert også fordi jeg prøver å unngå å få så mye sol på håret ved å bruke caps og slikt, så jeg slipper å farge det mørkere igjen hvert år. Jeg er brunette, forresten.

    2. http://www.telinet.no/konkurra​nse/konkurranse-bidrag/?k=91
      Ligger forøvrig på 2.plass, værsåsnill å stem på meg ! Betyr så ille mye vist jeg vinner ! Det går ann å stemme en gang per dag, så værsåsnill å stem hver dag ♥
      Det er om å finne en scooter, og mamma har ikke råd til det, så hun overrasket meg med denne konkurransen. Kan du, som en utrolig god blogger legge ut denne i et innlegg så jeg faktisk kan få en scooter til 16 års dagen min? Tusen takk på forrhånd <3

    3. wow, det var stor forskjell! Jeg har naturlig veldig lyst hår, men alltid når jeg kommer hjem fra varmere strøk tror folk jeg har stript eller bleiga det. da er det jo nesten hvitt! 🙂

    4. Heei:) Håret ditt falmer pga du har vært så blond lenge og da sitter ikke brunfargen ordentlig:) har ikke noe grunnlag. men etter som du gjør håret mørkere flere ganger så sitter det bedre:) men sola bleker håret uansett også:) Bruk sånn uv beskyttende hårspray

    5. jeg har opplevd lignende da jeg farget mitt fra platina blondt til mørke brunt. Det blir bra igjen om du farger det brunt igjen en gang til.. Men det er nok mest fordi håret ditt har tidligere vært så blondt ^^

    6. Jeg var brunette (veldig mørk) før (er naturlig blond egentlig) også var jeg i Paris i april med oppi 30 grader, da ble jeg ginger, også striper jeg håret hos frisør og siden da har håret mitt bare blitt lysere og lysere av solen 🙂

    7. Det er jo ikke så rart da. Fargen i håret falmer jo av seg selv her i Norge og, det tar bare litt lenger tid. Men solen er jo så sterk i varmere land. Men jeg har nok opplevd det samme selv…

    8. Når man går fra helt lys (bleiket) hår til mørkt, så vil fargen alltid falle ut. Den sitter bedre desto flere ganger du gjør det. Bruk beskyttelse, spsielt nå på sommeren.

    9. Ja jeg ser det, men det gjør ingenting for du kler det <3<3
      Eller nei, vent. Du kler ALT. om du hadde farget håret orange med blå striper så hadde du kledd det MARTHE BORGE, for du kler alt å er fantastisk, uvurderlig fin i alt 😀 <3<3

    10. Jeg reiser også til Tyrkia førstkommende lørdag! Hvor i Tyrkia skal du? Og flyr du fra Gardermoen? 🙂

    11. Oy var litt forskjell der ja 🙂 Har opplevd det selv var ganske blond før jeg farget det brunt, og mitt var en god del mørkere en ditt men etter 2 og en halv uke i miami falmet fargen veldig :/ og stripet det heller mye lysere 🙂 Du kledde bedre det blonde , men du kan jo ha lyst med mørke striper det vil heller ikke sliteså mye på håret 🙂

    12. det er veldig vanlig at det falmer mye i solen og spesielt når du har farget det fra lyst til mørkt:) du er pen uansett så:) elsker bloggen din

    13. Jeg stripet håret mitt helblondt, og hadde det slik i ett år, til jeg fant ut at jeg ville gå over til brunt hår igjen. Så joda, jeg farget håret mitt brunt, hos frisør vel og merke, og hva skjer, jo fargern falmer noe enormt. Den ble ikke like lys som ditt hår, men etter noen uker endte jeg opp med en slags gylden mørkeblond tone. Jeg farger håret på nytt, atter en gang hos frisøren, og denne gangen mørkere. Det tar ikke lang tid før jeg får den samme gyldne, mørkeblonde fargen tilbake.
      Jeg leste litt om det, og spurte frisøren: Når man bleiker håret drar man som kjent ut fargepigmenter, men også proteinene som holder på fargen, slik at skjellagene i håret åpnes og fargen ikke klarer å feste seg. I tillegg drar man ut fargepigmenter hvis man regelmessig bruker varmeverktøy på håret, slik som sletting.
      Selvsagt trenger ikke dette være tilfellet for deg, iom at du har vært i syden, men det kan nok ligge noe i det.
      Derfor bør man kure håret med proteinkur, ca annenhver uke. I tillegg er det kanskje lurt å bruke hårkur for tørt/slitt hår noen ganger i uka. Det lureste etter at håret er overbleiket, er å holde seg unna alt av hårfarging og bleiking for en stund – en mild toner bør heller brukes, i og med at den er mildere enn permanent farging, i tillegg til at det tørre håret tar den godt nok til seg. Også må man bare tilføre håret mye fuktighet, og behandle det godt!

    14. Iselin: Tusen tusen takk for tips. Heltopp at du har tatt deg tid til å skrive alt dette. Jeg har hørt frisøren si noe av det samme. Dette med skjellagene og greier. Må nok huske på å bruke solbeskyttende produkter også akkurat når jeg er i syden 🙂

    15. siden du skal til tyrkia så vil jeg nesten foreslå at du går til frisøren der en av de siste dagene. de er kjent for å ha noen av verdens beste frisører og ikke minst billig. selv har jeg bare gode erfaringer 🙂

    16. Ja! Jeg sverger til caps denne sommeren for å unngå det. For tydlig svarte øyenbryn ser ikke bra ut med blondt hår..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg